Skocz do zawartości

Gnojówka z pokrzywy. Jak przygotować i stosować?


Rekomendowane odpowiedzi

Dowiedz się, jak przygotować gnojówkę i wywar z pokrzywy. To naturalne środki ochrony roślin i nawozy dolistne, które możesz stosować w swoim ogrodzie bez obaw, że zaszkodzisz naturalnemu środowisku.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/nawozenie/4278-gnojowka-z-pokrzywy-jak-przygotowac-i-stosowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Gość Beata
Witam. A jak jest z opryskiem z pokrzyw? Jestem początkującym ogrodnikiem/sadownikiem i oczywiście zaczęło się od mszyc i przedziorka. Zrobiłam wywar z pokrzyw ale nie wiem jak często pryskać żeby nie zaszkodzić. Z góry dziękuję za pomoc Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek
Witam. Jak długo taka gnojówka zachowuje swoje właściwości? Czy trzeba ją przechowywać w specjalnych warunkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość posen
Tak do podlewania wrażliwych roślin 1 litr gonojówki na 10 litrów wody, do oprysków 1 litr na 20 litrów wody. Ale należy uważać z częstliwościa podlewania bo gnojówka może "wypalić" roslinę. Można przykryć byle czym, nie ma to wielkiego znaczenia, gnojówka z pokrzywy i tak się uda, może byc np. uchylona pokrywka itp., bez przykrycia tez się uda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Roman
do Redakcji. Artykuł niby fajny, ale chyba pisany metodą kopiuj wklej. Na końcu jest napisane o wyciągu z pokrzywy do podlewania i pod zdjęciem jest przepis krok po kroku. Tylko że przepis dotyczy chyba gnojówki z pokrzywy a nie wyciągu do oprysku. Np mieszaj codziennie i rozcieńczenie ( jak wyżej )dla gnojówki. Co jest prawdą ? Chciałbym stosować ale mam mętlik. Pozdrowienia dla Redakcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witold